onsdag 27 juli 2016

Testat ny köksmaskin och tsatsiki

Jag försöker främst hålla den här bloggen som en enbart receptblogg. Men idag har jag köpt och testat två nya saker för min del (OBS! Får ej betalt för att göra reklam!).
Igår råkade jag halka in på att läsa om Airfryers som ett företag sålde billigare modeller av. Jag började googla runt och fick främst upp modellen ifrån Philips. Folk beskrev hur krispiga pommes blev och liknande. Det har ju varit min stora last nu när jag är gravid, alltså krispet när man tar en tugga av en pommes (haha så köper jag en maskin som fixar detta fem dagar innan bebisen ska vräkas pga övertid i magen)

En airfryer är som en fritös som tillagar maten med cirkulerande het luft istället för med olja. Den gör jobbet snabbare än ugnen, nyttigare men dock låter den lite mycket. Går att laga allt ifrån kött till paj i den. Man kan sätta ner egna former i den (inga jättestora).
Den är kanske inte optimal för en stor familj, men för oss som är två snart tre funkar den utmärkt och jag blev jättenöjd med resultatet trots att jag fuskade med "fejk" pommes idag.

Modellen jag köpt är:

Viva Collection Airfryer HD9220/20




 Sen inhandlade jag även färdig tsatsiki, också fusk! Hehe men vad gör man inte när man är gravid i v.42...
I vilket fall som helst var det den godaste färdigköpta jag testat, väldigt krämig och lagom smak på. Underbar att ha som tillbehör.


Maten blev i övrigt som på bilden ovan. Pommesen tillagade i Airfryer, biffarna kom ifrån frysen (recept här) sen tomater ifrån någon gård i närheten.

  

Lyckad middag som tog 15 minuter att tillaga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar